تلنگر

زندگی زیباست ، زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست ، گر بیفروزیش رقص شعله اش از هر کران پیداست ، ور نه خاموش است و خاموشی گناه ماست

تلنگر

زندگی زیباست ، زندگی آتشگهی دیرنده پابرجاست ، گر بیفروزیش رقص شعله اش از هر کران پیداست ، ور نه خاموش است و خاموشی گناه ماست

اذیت و آزار

در مقاله ای خواندم که با تحقیق روی تعداد زیادی زن و دختر و بررسی گذشته آنها ، روانشناسان می گویند ؛ مادرانی که با دختران خود در کودکی درد دل می کنند و از غم و غصه ها و ناراحتی های خود حرف می زنند ، صدمه زیادی به روح و روان دختر خود وارد می کنند که همانند آزار جنسی است !

نکته ای تکان دهنده و قابل تامل ؛ 

چرا اکثر دختران از شنیدن غم نامه های مادران خود آشفته می شوند ؟ در حالی که شنیدن همان حرفها از زبان دیگری تنها تاثر انگیز است .

چرا عده زیادی از دختران در زندگی زناشویی خود با مشکلات فراوانی مواجه اند ؟

علت این همه برداشت های غلط در روابط با جنس مخالف چیست ؟

آیا زمان آن نرسیده که آگاهانه تر با کودکان خود رفتار کنیم و از آسیب رساندن به آنها بطور ناآگاهانه پیشگیری کنیم ؟


نکته

هر روز

شیطان لعنتی

خط های ذهن مرا

اشغال می کند

هی با شماره های غلط

زنگ می زند آن وقت

من اشتباه می کنم و او

با اشتباه دلم

حال می کند

دیروز یک فرشته به من می گفت :

تو گوشی دل خود را

بد گذاشتی

آن وقت ها که خدا به تو می زد زنگ

آخر چرا جواب ندادی

چرا برنداشتی ؟

*
یادش بخیر

آن روز ها

مکالمه با خورشید

دفترچه های کوچک ذهنم را

سرشار خاطره می کرد

امروز پاره است

آن سیم ها که دلم را

تا آسمان مخابره می کرد

اما

با من تماس بگیر خدایا

حتی هزار بار

وقتی که نیستم

لطفا پیام خودت را

روی پیام گیر دلم بگذار

عرفان نظرآهاری

از کتاب " روی تخته سیاه جهان با گچ نور بنویس "

عشق

اگر می‌دانستم این آخرین دقایقی است که تو را می‌بینم، به تو می‌گفتم «دوستت دارم» و

 نمی‌پنداشتم تو خود این را می‌دانی.


همیشه فردایی نیست تا زندگی فرصت دیگری برای جبران این غفلت‌ها به ما دهد.

 کسانی را که دوست داری همیشه کنار خود داشته باش و بگو چقدر به آن‌ها علاقه

 و نیاز داری. مراقبشان باش.

به خودت این فرصت را بده تا بگویی:


«مرا ببخش»، «متاسفم»، «خواهش می‌کنم»، «ممنونم» و از تمام عبارات زیبا و مهربانی

 که بلدی استفاده کن. هیچکس تو را به خاطر نخواهد آورد اگر افکارت را چون رازی در


 سینه محفوظ داری. خودت را مجبور به بیان آن‌ها کن.


به دوستان و همه‌ی آنهایی که دوستشان داری ، بگو چقدر برایت ارزش دارند. اگر نگویی

 فردایت مثل امروز خواهد بود و روزی با اهمیت نخواهد گشت.


گابریل گارسیا مارکز

عشق

عمر که بی عشق رفت هیچ حسابش نگیر
آب حیات است عشق در دل وجانش پذیر
هر که شود صید عشق ، کی شود او صید مرگ
چون سپرش مه بود کی رسدش زخم تیر
(مولوی )